II Definicje
3.1. Warunkiem dokonania Zamówienia za pośrednictwem Witryny jest:
3.2. Klient składa zamówienie:
Wszystkie umowy sprzedaży zawierane na podstawie Zamówień składanych za pośrednictwem Witryny lub telefonicznie pod numerem wskazanym w niniejszym punkcie Regulaminu są zawierane i realizowane w należącym do Sprzedawcy punkcie sprzedaży położonym w Krakowie przy ul. Krupniczej 14 (Sklep).
3.3. Jeśli Zamówienie Klienta zawiera napoje alkoholowe, Klient wybrał opcję odbioru zamówionego Towaru w punkcie sprzedaży, potwierdzenie Zamówienia przez Klienta jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, że Klient zobowiązuje się do odbioru zakupionego Towaru przez osobę, która ukończyła 18 lat. Złożenie Zamówienia jest również tożsame z oświadczeniem Klienta, iż Klient:
W celu weryfikacji osiągnięcia przez Klienta osiemnastego roku życia, konieczne jest podanie daty urodzenia Klienta w formularzu zamówienia.
3.4. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje na adres e-mail podany podczas procesu składania Zamówienia (Klient składający Zamówienie jako Gość lub składający Zamówienie telefonicznie) lub zapisany w zakładce Konto (Klient zarejestrowany), potwierdzenie przyjęcia Zamówienia oraz szczegóły dotyczące Zamówienia, tj.:
3.5. Sprzedawca potwierdzi przyjęcie Zamówienia najpóźniej do końca dnia roboczego, następującego po dniu, w którym otrzymał Zamówienie Klienta. W przypadku, gdy Zamówienie zostało złożone w sobotę, niedzielę lub dzień ustawowo wolny od pracy, Sprzedawca potwierdzi przyjęcie Zamówienia w pierwszym Dniu roboczym. Po upływie tego terminu, Klient nie jest już związany treścią złożonego Zamówienia.
3.6. Chwilą zawarcia umowy sprzedaży jest wysłanie na adres e-mail podany przez Klienta potwierdzenia przyjęcia Zamówienia. W przypadku potwierdzenia przyjęcia do realizacji części Zamówienia, umowa sprzedaży zostaje zawarta, co do tej części Zamówienia.
3.7. Odmowa przyjęcia Zamówienia nastąpi wówczas, gdy:
3.8. Sprzedawca może również, w terminie przewidzianym na potwierdzenie przyjęcia Zamówienia skontaktować się z Klientem przy użyciu adresu e-mail, lub numeru telefonu podanego podczas procesu składania zamówienia (Klient składający Zamówienie jako Gość lub składający Zamówienie telefonicznie) lub zapisanego w zakładce Moje konto (Klient zarejestrowany) i:
3.9. Informacja o koszcie przesyłki i wszystkich innych ewentualnych kosztach związanych z realizacją umowy sprzedaży lub z dostarczeniem Towaru do Kupującego (jeżeli Kupujący składając Zamówienie zaznaczył opcję skorzystania z firmy kurierskiej przy odbiorze Towaru), pojawią się po dokonaniu wyboru formy odbioru Towaru i formy płatności w podsumowaniu Zamówienia. Informacje te zawarte są również w dokumencie ”Koszty i czas dostawy”, stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu.
3.10. Do każdego Zamówienia wystawiany jest dokument sprzedaży w postaci faktury VAT. Dokument sprzedaży wystawiany jest w chwili, gdy wszystkie Towary wybrane do Zamówienia są skompletowane i gotowe do odebrania.
3.11. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania ograniczeń dotyczących ilości zamawianych Towarów i wartości Zamówień, Klient zostanie poinformowany o takich ewentualnych ograniczeniach przed potwierdzeniem przez Klienta Zamówienia.
3.12. Zarejestrowany Klient jest zobowiązany do poinformowania Sprzedawcy o każdorazowej zmianie adresu e-mail lub numeru telefonu, dokonując aktualizacji danych po zalogowaniu się do Konta.
4.1. Wszystkie ceny prezentowane na Witrynie są cenami brutto (zawierają podatek VAT w wysokości zgodnej z obowiązującą matrycą VAT) i wyrażone są w złotych polskich. Ceną wiążącą jest cena podana na Witrynie przy Towarze w chwili składania Zamówienia. Na wypadek wątpliwości Sprzedawca zastrzega, że ceny nie zawierają kosztów przesyłki, która to usługa jest świadczona na życzenie Klienta przez firmę kurierską zgodnie z cennikiem podanym na Witrynie.
4.2. Informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia prezentowana jest w Witrynie przed zaakceptowaniem przez Klienta skompletowanego Zamówienia, całkowita wartość Zamówienia obejmuje łączną cenę brutto zamawianych Towarów jak też koszty dostawy, jeżeli Klient wybrał taką opcję oraz ewentualne wyszczególnione koszty związane z wybraną przez Klienta formą płatności.
4.3. Zapłaty za zamówiony Towar Klient może dokonać według swojego wyboru za pośrednictwem jednego z poniższych sposobów:
4.4. W przypadku wybranych Towarów Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych sposobów dokonania zapłaty za Zamówienie.
4.5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do udostępnienia innych form płatności na podstawie indywidualnych ustaleń z Klientem.
4.6. Akceptując niniejszy Regulamin Konsument wyraża zgodę na doręczenie mu zamiast paragonu faktury VAT dokumentującą zakup Towarów wskazanych w Zamówieniu, jak też wyraża zgodę na to, aby wyżej wskazana faktura VAT została mu doręczona w formie elektronicznej na adres e-mail podany przez Klienta przy składaniu Zamówienia. Faktury dla Klientów nie będących Konsumentami również są wystawiane w formie elektronicznej i są przesyłane na adres e-mail podany przez Klienta przy składaniu Zamówienia.
4.7. W przypadku zwrotu Towaru Sprzedawca wystawi fakturę korygującą.
5.1. Klient zobowiązuje się do odbioru zamówionego Towaru w punkcie sprzedaży położonym w Krakowie przy ul. Krupniczej 14, (Sklep) w dni robocze w godzinach 9:00 – 18:00. Klient może odebrać Towar osobiście lub za pośrednictwem innej, upoważnionej przez Klienta osoby. Klient może też skorzystać z usług współpracującej ze Sprzedawcą firmy kurierskiej lub innej, która odbierze zamówiony Towar ze Sklepu i dostarczy go do wskazanego przez Klienta w treści Zamówienia miejsca dostawy.
5.2. Informacja o gotowości Towaru do odbioru będzie przesłana Klientowi na wskazany przez niego podczas składania Zamówienia adres e–mail (Klient składający Zamówienie jako Gość lub składający Zamówienie telefonicznie) lub zapisany w zakładce Moje konto (Klient zarejestrowany). Osoba dokonująca odbioru Towaru obowiązana będzie podać imię i nazwisko Klienta oraz numer Zamówienia. Warunkiem dokonania odbioru jest pisemne potwierdzenie odbioru Towaru. Sprzedawca zastrzega, że Towar, który zawiera napoje alkoholowe nie będzie wydany osobie, która nie ukończyła 18 lat, a także osobie nietrzeźwej. W przypadku wątpliwości co do wieku osoby odbierającej Towar zawierający napoje alkoholowe, Sprzedawca uprawniony jest do żądania okazania dokumentu stwierdzającego wiek nabywcy.
5.3. Koszty dostarczenia Towaru przez firmę kurierską, które Klient ponosi oprócz ceny za Towar, są podawane na Witrynie przy składaniu Zamówienia.
5.4. W przypadku wybrania przez Klienta niebędącego Konsumentem opcji dostawy Towaru wydanie Towaru Klientowi następuje w momencie wydania przez Sprzedawcę zamówionych Towarów firmie kurierskiej. Przy czym zaznaczając w treści zamówienia opcję dostawy Towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej Klient oświadcza, że upoważnia kuriera do odbioru Towaru w jego imieniu.
5.5. Sprzedawca zastrzega, iż osobom nietrzeźwym, osobom, które nie ukończyły 18 lat bądź odmawiającym okazania dokumentu tożsamości zamówione napoje alkoholowe nie zostaną wydane przez kuriera. W przypadku wątpliwości co do wieku osoby odbierającej Towar zawierający napoje alkoholowe. Kurier uprawniony jest do żądania okazania dokumentu stwierdzającego wiek nabywcy. W przypadku zaistnienia powyższego zdarzenia, o którym mowa w zdaniu pierwszym, Sprzedawca będzie uprawniony do złożenia w terminie 3 dni od dnia uzyskania informacji o wystąpieniu tych okoliczności oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy wymaga formy dokumentowej i przesłania na adres e-mail wskazany przez Klienta podczas składania Zamówienia adres e–mail (Klient składający Zamówienie jako Gość lub składający Zamówienie telefonicznie) lub zapisany w zakładce Moje konto (Klient zarejestrowany). Sprzedawca niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy, zwróci Konsumentowi dokonaną przez niego płatność za zwrócone Towary. Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez Konsumenta dodatkowych kosztów. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, do chwili otrzymania Towaru z powrotem.
5.6. Towar dostarczany jest przez firmę kurierską pod adres odbiorcy, wskazany w formularzu Zamówienia. Dostawy realizowane są poprzez firmę kurierską tylko na terytorium Polski, w Dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00, na koszt Klienta uwidoczniony w podsumowaniu złożonego przez Klienta Zamówienia. Niezależnie od tego kurier może, lecz nie jest zobowiązany, skontaktować się na wskazany przez Klienta numer telefonu, celem potwierdzenia obecności w miejscu dostawy.
5.7. Czas realizacji Zamówienia, co oznacza skompletowanie przez Sprzedawcę całości Zamówienia oraz przygotowanie Zamówienia do odbioru przez Klienta lub firmę kurierską, wynosi 2 Dni robocze. Czas realizacji Zamówienia jest liczony od momentu:
5.8. Klient zostanie niezwłocznie poinformowany przez Sprzedawcę o przekazaniu zamówionych Towarów firmie kurierskiej, przez przesłanie stosownej informacji na adres e-mail wskazany przez Klienta podczas składania Zamówienia adres e–mail (Klient składający Zamówienie jako Gość lub składający Zamówienie telefonicznie) lub zapisany w zakładce Moje konto (Klient zarejestrowany).
5.9. Przy odbiorze przesyłki należy w obecności kuriera sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie oraz czy zawartość przesyłki jest zgodna z treścią Zamówienia.
5.10. W przypadku, gdy zawartość przesyłki jest niezgodna z treścią Zamówienia lub faktury VAT bądź jeżeli Towar uległ uszkodzeniu, Klient powinien sporządzić protokół szkody zgodnie z procedurą stosowaną przez firmę kurierską. Sporządzenie protokołu szkody nie jest warunkiem rozpatrzenia reklamacji, ma na celu jedynie usprawnienie procesu jej rozpatrzenia.
5.11. W przypadku podania przez Klienta błędnych lub niekompletnych danych, uniemożliwiających dostarczenie przesyłki, czy też w przypadku nieobecności Klienta lub osoby uprawnionej do odbioru przesyłki, kosztami dodatkowej dostawy zostanie obciążony Klient pod warunkiem wyrażenia przez niego zgody na dodatkową dostawę. Koszt ten równy będzie kosztowi dostawy przypisanemu pierwotnie danemu Zamówieniu.
5.12. W sytuacji, w której zamówione Towary nie zostaną odebrane w terminie 24 godzin przez Klienta Sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży, informując o tym Klienta w sposób analogiczny jak określony w 5.5. Regulaminu.
6.1. Z zastrzeżeniem pkt. 6.4. Regulaminu poniżej, Konsument może odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia odbioru Towaru przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią, zaś w przypadku gdy Towar dostarczany jest przez firmę kurierską w terminie 14 dni od dnia odbioru Towaru przez Konsumenta lub osobę trzecią, która odebrała Towar. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Wzór oświadczenia znajduje się w załączniku nr 2.
6.2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Konsument może skorzystać z formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy dostarczanego mu przez Sprzedawcę wraz z Towarem, jednak nie jest to obowiązkowe. Rekomendowanym przez Sprzedającego sposobem odstąpienia od umowy jest przesłanie wypełnionego formularza mailowo na adres: kontakt@flomaro.pl
6.3. Do oświadczenia, o którym mowa w punkcie powyższym, Konsument powinien dołączyć dowód zakupu Towaru, lub w inny sposób udokumentować zakup Towarów.
6.4. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do następujących Towarów:
6.5. Zamawiający ma obowiązek zwrócić Towary, których dotyczy oświadczenie o odstąpieniu od umowy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy też odesłanie Towarów przed jego upływem.
6.6. Konsument ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu Towarów, przez co należy w szczególności rozumieć koszt odesłania Towaru do Sklepu na adres:
Flomaro Holding sp. z o. o.
Krupnicza 14
31-123 Kraków
6.7. Sprzedawca niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania od Konsumenta oświadczenia o całościowym lub częściowym odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi dokonaną przez niego płatność za zwrócone Towary. Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez Konsumenta dodatkowych kosztów.
6.8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności, o których mowa w punkcie poprzedzającym, do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
6.9. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
6.10. Przed odstąpieniem od umowy, Konsument nie powinien korzystać z Towarów w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towarów. W przeciwnym razie Konsument będzie ponosił odpowiedzialności za zmniejszenie wartości Towarów. Konsument nie może odstąpić od umowy w odniesieniu do Towarów stanowiących napoje alkoholowe, które zostały przez Konsumenta otwarte.
6.11. Uprawnienie do odstąpienia od umowy nie wyłącza uprawnień Zamawiającego wynikających z odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu niezgodności Towaru z umową.
6.12. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi, jeżeli zawarł on umowę w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej (jako przedsiębiorca).
6.13. Sprzedawca zastrzega sobie prawo odstąpienie od umowy sprzedaży jeżeli w terminie 21 dni od złożenia Zamówienia, Klient nie dokonał zapłaty za objęte tym Zamówieniem Towary. Sprzedawca odstępuje od umowy sprzedaży, informując o tym Klienta w sposób analogiczny jak określony jak w 5.5. Regulaminu.
7.1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi Towar wolny od wad.
7.2. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego. W stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem rękojmia zostaje wyłączona.
7.3. W przypadku stwierdzenia niezgodności Towaru z umową po jego wydaniu Klient ma prawo złożyć reklamację.
7.4 W celu rozpatrzenia reklamacji Klient powinien dostarczyć Towar do Sklepu wraz z dowodem zakupu, lub w inny sposób udokumentować zakup Towarów.
7.5. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od daty złożenia jej przez Klienta
7.6. O sposobie jej rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany przez Sprzedawcę listownie, e-mailem lub telefonicznie przy wykorzystaniu danych kontaktowych podanych przez Klienta w reklamacji.
7.7. Zwrot pieniędzy w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji nastąpi niezwłocznie po przekazaniu Klientowi informacji o pozytywnym sposobie załatwienia reklamacji.
8.1. Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Witryny, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Użytkowników.
8.2. Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Witryny.
8.3. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Witryny Użytkownik może zgłaszać:
8.4. W reklamacji Użytkownik powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Witryny.
8.5. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Użytkownika, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
9.1. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
9.2. Szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl
9.3. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
Zasady przetwarzania Danych Osobowych oraz wykorzystywania plików cookies opisane zostały w Polityce Prywatności zamieszczonej na Witrynie Flomaro.pl
Autorskie prawa majątkowe do graficznych elementów zamieszczonych na stronie www.flomaro.pl, wyglądu i kompozycji tej strony oraz opisów, artykułów i publikacji, stanowiących utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, są chronione przepisami prawa autorskiego i nie mogę być wykorzystywane bez uzyskania pisemnej zgody Flomaro Holding Sp. z o.o.
12.1. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
12.2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
12.3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mieć będą mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach Konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
12.4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu. Zmiany nie mogą naruszać praw Zamawiającego wynikających z Zamówień złożonych przed wprowadzeniem zmiany. Zmiany Regulaminu będą komunikowane Użytkownikom na stronie internetowej Flomaro.pl. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 14 dni od opublikowania w Witrynie. Sprzedawca poinformuje Użytkownika zarejestrowanego o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu. Jeżeli Użytkownika zarejestrowany nie akceptuje zmian, powinien powiadomić o tym fakcie Sprzedawcę poprzez kliknięcie w link „Nie akceptuję zmian Regulaminu”, co będzie jednoznaczne z wyrażeniem prośby o usunięcie Konta w Witrynie.
12.5. Wszelkie wątpliwości wynikające z interpretacji Regulaminu należy interpretować w sposób zapewniający zgodność niniejszego Regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa.
Dołącz do newslettera - zdobądź 10% rabatu i ogromną dawkę wiedzy
Masz pytania? Z przyjemnością na nie odpowiemy
Napisz do nas, opowiedz nam o tym czego oczekujesz.
Odwiedź nasz sklep stacjonarny
Sklep stacjonarny
Flomaro Deli & Wine
Krupnicza 14, 31-123 Kraków
Pon. - Pt.: 11:00 - 20:00
Sob.: 9:00 - 18:00
Nd.: nieczynne
Centrum dystrybucyjne
Flomaro Deli & Wine
Skośna 18, 30-383 Kraków
Pon. - Pt.: 8:00 - 18:00
Sob. - Nd.: nieczynne
Sklep stacjonarny
Flomaro Deli & Wine
Krupnicza 14, 31-123 Kraków
Pon. - Pt.: 11:00 - 20:00
Sob.: 9:00 - 18:00
Nd.: nieczynne
Centrum dystrybucyjne
Flomaro Deli & Wine
Skośna 18, 30-383 Kraków
Pon. - Pt.: 8:00 - 18:00
Sob. - Nd.: nieczynne